#laboratoriaprzyszłości
„Tańcowała igła z nitką” – wyszywanki matematyczne.
W marcu odbyły się w klasach 4 a, 4 b i 4c na lekcjach matematyki warsztaty z haftu matematycznego, który łączy matematykę ze sztuką. Wykorzystano materiały i pomoce zakupione w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
Haft matematyczny to obraz graficzny wykonany nićmi na grubszym papierze lub innym twardym podłożu. Do tej techniki możemy używać zwykłych lub ozdobnych nici. Haft polega na przewlekaniu nitki przez wcześniej przygotowane w papierze dziurki według ustalonego wzoru. Technika ta wymaga skupienia, cierpliwości, dokładności i poczucia estetyki. To również bardzo dobry sposób na rozwijanie wyobraźni.
Uczniowie z zapałem przystąpili do pracy. Po drodze napotykali wiele problemów, jednak trudności z nawlekaniem igły, poplątane nitki czy pomylone dziurki nie zniechęciły ich i prawie wszyscy ukończyli swoje prace.
Matematyczne wyszywanki uczą cierpliwości, spostrzegawczości, precyzji i logicznego myślenia oraz rozwijają wyobraźnię przestrzenną.