Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ – ŻYCZLIWOŚĆ, WDZIĘCZNOŚĆ I MARZENIA ORAZ PODSUMOWANIE INNOWACJI

W kwietniu, maju i czerwcu w klasie 3b w ramach innowacji pt.: „Wspieranie rozwoju uczniów z wykorzystaniem Apteczki Pierwszej Pomocy Emocjonalnej w edukacji wczesnoszkolnej” - realizowanej przez wychowawczynię p. Paulinę Wardęcką uczniowie dowiedzieli się jak ważna w życiu jest życzliwość, wdzięczność oraz jak cenne jest posiadanie marzeń.

ŻYCZLIWOŚĆ – próbuj zrozumieć i wspierać innych!

Tam gdzie ludzie są dla siebie życzliwi, można doświadczyć radości, spokoju, dobra, rozwijać się i snuć marzenia. Współzawodnictwo i rywalizacja odgrywają coraz większą rolę w życiu każdego z nas. Tymczasem praktyka wychowawcza potwierdza, że to okazywanie ŻYCZLIWOŚCI i pomaganie innym ludziom daje szczęście i zwiększa optymizm. Wrażliwość przejawia się  w dbaniu o innych, w delikatności, a także gotowości niesienia pomocy, dzielenia się i wspierania.

W trakcie zajęć uczniowie poddali się relaksacji, wysłuchali opowiadania, na podstawie którego dzielili się swoimi refleksjami i spostrzeżeniami. Co więcej utrwalili, czym jest EMPATIAi dlaczego tak ważna jest troska o siebie nawzajem – w klasowym zespole. Dzieci stworzyły także  „Pajęczynę życzliwości”. Zadanie polegało na wypowiedzeniu głośno imienia kolegi lub koleżanki z klasy, powiedzenia jej czegoś szczerego i miłego i potoczenia/rzucenia w jej stronę kłębka wełny. Następnie kolejni uczniowie powtarzali tą czynność, aż do stworzenia pokaźnej pajęczej sieci. Podczas lekcji, dzieci podzielone na zespoły stworzyły również plakaty zawierające „przepis na szczęście w naszej sali”.

WDZIĘCZNOŚĆ – okazuj wdzięczność za to co Cię spotyka!

Wdzięczność wiele zmienia w życiu, a codzienne zażywanie witaminy „W” może sprawić, że optymistyczniej spojrzymy na świat i będziemy czuć się szczęśliwsi!

Podczas zajęć dzieci m.in.: poddały się wizualizacji. Uczniowie wysłuchali tekstu o „Zamku i zawieszanych w nim portretach”. Następnie każde z dzieci stworzyło „ścianę wdzięczności”, którą schowało do swojej apteczki skarbów. Uczniowie podzieleni na grupy wykonywali także zadanie polegające na ułożeniu z rozsypanki ciągów wydarzeń z wykorzystaniem znanego im już szyfru WPS(wydarzenie -> przekonanie/myśl -> skutek). Poszło im to świetnie!!! A to stanowi dowód na to, że uczniowie klasy 3b potrafią dostrzec negatywne sposoby myślenia i zamienić je na pozytywne – aby i taki skutek - a wraz z nim i samopoczucie - osiągnąć.

MARZENIA  – wyznaczaj cele i snuj marzenia!

Snucie marzeń powoduje, że życie nabierze kolorów i będziesz zmierzać tam, gdzie chcesz! Droga do celu często jest ważniejsza, niż samo jego spełnienie!

Marzenia się spełniają pod warunkiem, że odrzucimy wszelkie zniechęcające przekonania typu: „Nie, to się nie uda!”, „To jest niemożliwe!” itp. Czasami wystarczy wyjść poza codzienne ograniczenia i zacząć myśleć o tym, co byśmy chcieli osiągnąć.

Dzieci dowiedziały się, że aby myśleć pozytywnie muszą też marzyć i uruchamiać własną wyobraźnię.Dzięki temu będzie im łatwiej uwierzyć w siebie, zacząć planować i świadomiej określać cele, a także docierać do własnych potrzeb i pragnień. Ponadto wiedzą, że dzięki marzeniom będą w stanie lepiej rozpoznać własne uczucia/emocje, a także się wyciszyć ze wszelkich napięć.

Podczas zajęć uczniowie poddali się relaksacji, a następnie wysłuchały tekstu stanowiącego bazę do naszych dalszych rozważań na temat marzeń. Uczniowie stwierdzili, że „marzenia mogą być lekarstwem”, ponieważ: są optymistyczne, dają poczucie wolności, mają w sobie moc i siłę, rozwijają wyobraźnię, a także pozwalają dostrzec to, czego w rzeczywistości chcemy. Dzieci projektowały „jak będzie wyglądało ich życie za 20 lat”, a także wypisywały na karteczkach swoje marzenia i plany.

PODSUMOWANIE

W dn. 20.06.2024r. podsumowaliśmy i zakończyliśmy nasze całoroczne zajęcia odbywające się w ramach innowacji „Wspieranie rozwoju uczniów z wykorzystaniem Apteczki Pierwszej Pomocy Emocjonalnej w edukacji wczesnoszkolnej”. Uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy, które mogą schować do swoich apteczek skarbów. Z kolei do rodziców uczniów zostały skierowane ankiety na podstawie, których można wnioskować, że zajęcia pozytywnie wpłynęły m.in. na rozwój społeczny i emocjonalny dzieci.

Prowadząca zajęcia: Paulina Wardęcka, wychowawczyni klasy 3b